«У стыхіі няма сэрца»
«У стыхіі няма сэрца»: новы брэнд-пакет ад МНС
- Вы чуеце, як б'ецца з ерца дзіця, якое трапіла ў бяду?
- Сэрца маці, якое сціскаецца ад болю?
- Ці сэрца выратавальніка?
- А ці ёсць у стыхіі сэрца?
- Не! У стыхіі няма сэрца!
Дзіцячы траўматызм застаецца важнай сацыяльнай праблемай. Дзеці вельмі дапытлівыя, спрабуюць актыўна спазнаваць навакольны свет. Але пры гэтым жыццёвых навыкаў у іх яшчэ мала, і яны не заўжды ўмеюць ацаніць небяспеку сітуацыі. Часта вырашальным фактарам ва ўзнікненні надзвычайных здарэнняў з дзецьмі з'яўляецца адсутнасць кантролю з боку дарослых. Каб у чарговы раз звярнуць увагу бацькоў на існуючую сацыяльную праблему, работнікі Навукова-даследчага інстытута пажарнай бяспекі і праблем надзвычайных сітуацый МНС Беларусі распрацавалі брэнд-пакет "У стыхіі няма сэрца".
Аказаць уплыў на фарміраванне адказнага стаўлення бацькоў да бяспекі дзяцей, прыцягнуць увагу да праблемы дзіцячай гібелі на пажарах і вадаёмах - галоўная мэта маштабнага праекта, тэматычныя білборды . якога размесцяцца ў наваколлях населеных пунктаў па ўсёй краіне ўжо гэтым летам у жніўні.
Многія бацькі недаацэньваюць ці нават ігнаруюць рызыкі мноства патэнцыйна небяспечных сітуацый. У такім выпадку, каб дакладна дагрукацца да самых абыякавых, работнікі МНС дзейнічаюць як заўсёды нестандартна, выкарыстоўваючы максімальна прамую і яркую камунікацыю. Пры гэтым візуальная камунікацыя зусім не адпужвае, а наадварот, прабіваючы сцяну абыякавасці бацькоў, прымушае задумацца аб бяспецы сваіх дзяцей!
Разам з тым ключавая ідэя паказаць праз зразумелыя для ўсіх сімвалы - дзіцячую цацку і сэрца, якія небяспекі чакаюць дзяцей ва ўладзе стыхіі, калі бацькі пакідаюць іх без нагляду, чапляе і выклікае непадробную цікавасць у мэтавай аўдыторыі. У распрацаванай візуальнай камунікацыі роля дзіцяці бярэ на сябе «плюшавы мішка», а сімвал жыцця ўвасабляе «сэрца». Дужыя і надзейныя рукі ратавальніка сімвалізуюць выратаванне дзіцячага жыцця, перасцерагаючы бацькоў ад бестурботных памылак у будучыні.
Як вядома, любая стыхія не можа праяўляць спагаду да чалавека, бо ў яе няма сэрца. Менавіта гэты сэнсавы пасыл крыецца ў ёмістым слогане: «У ВЕРШЫІ НЯМА СЭРЦА». Гэтая фраза ў поўнай меры паказвае магчымыя наступствы безадказнага стаўлення да бяспекі дзяцей.
Трэба сказаць, што поспех у рэалізацыі праекта залежыць ад комплекснага падыходу, таму, каб звярнуць увагу дарослых на бяспеку дзяцей улёткі з карыснай інфармацыяй запоўняць інтэрнет-прастору і абновяць стэнды ва ўсіх грамадскіх месцах краіны.
Не засталіся ўбаку і дзеці, навучанне якіх правілам бяспечных паводзін з'яўляецца важным складальнікам для павышэння ўзроўню культуры бяспекі жыццядзейнасці ў будучыні. Брашура "Бяспечны каляндар школьніка" з цікавымі заданнямі дапаможа не толькі спланаваць задачы навучэнцаў пачатковых класаў на цэлы навучальны год, але і ў даступнай форме замацаваць атрыманыя веды па бяспецы жыццядзейнасці, а тэматычны расклад заняткаў запомніць нумар выкліку ратавальнікаў.
Такім чынам ратавальнікі хочуць дастукацца да кожнага з бацькоў - заклікаць не пакідаць дзяцей без нагляду, быць побач з дзіцем, каб папярэдзіць магчымую трагедыю і навучыць яго правілам бяспекі.
Не заставайцеся ў баку і вы: далучайцеся да ратавальнікаў і забяспечце бяспечнае дзяцінства сваім дзецям!