Электронны зварот

Нарматыўныя прававыя дакументы, якія рэгулюць работу са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб

  1. Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (са змяненнямі і дапаўненнямі)
  2. Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15.10.2007 №498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»
  3. Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2012 г. № 667 «Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»
  4. Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 16 сакавіка 2005 г. N 285 «Аб некаторых пытаннях арганізацыі работы з кнігай заўваг і прапаноў і ўнясенні змяненняў і дапаўненняў у некаторыя Пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь»

Парадак падачы і разгляду зваротаў

Грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых, электронных або вусных зваротаў, а таксама да індывідуальных прадпрымальнікаў шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.

Юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў), электронных або вусных зваротаў.

Пісьмовыя звароты падаюцца пасланцом (кур’ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.

Патрабаванні, якія прад’яўляюцца да зваротаў грамадзян

Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб», Законам Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян» пісьмовы зварот павінен змяшчаць:

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якою накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі яно ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца перабывання);
  • выкладанне сутнасці звароту (прапановы, заявы, скаргі);
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якою накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і месца яе знаходжання;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі яно ёсць) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, якая ўпаўнаважаная паводле ўстаноўленага парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай паводле ўстаноўленага парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

Да пісьмовых зваротаў прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы асоб, якія звяртаюцца ад імя іншых грамадзян у выпадках, якія прадугледжаныя часткай другой артыкула 4 сапраўднага Закона (копіі даверанасці, рашэння суда, пасведчання аб нараджэнні, акта дзяржаўнага органа, іншых дакументаў).

Да пісьмовых зваротаў могуць прыкладацца дакументы, неабходныя для разгляду зваротаў.

Звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Ананімныя звароты разгляду не падлягаюць, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць звесткі аб злачынстве, якое рыхтуецца, здзяйсняецца або здзейснена.

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі: 

  • звароты не адпавядаюць патрабаванням, якія ўстаноўленыя нормамі Закона;
  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністратыўнага працэсу, заканадаўствам аб адміністратыўных працэдурах, звароты з’яўляюцца зваротамі працаўніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не тычацца якасці тавараў, якія імі вырабляюцца (рэалізуюцца), работ, якія імі выконваюцца, паслуг, якія імі аказваюцца;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • заяўнікам паданы паўторны зварот, у тым ліку ўнесены ў кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не змяшчаюцца новыя акалічнасці, якія маюць значэння для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Адкліканне звароту

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў

Пісьмовыя звароты павінны быць разглянутыя не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

Адказ установы на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаныя ў вышэйшую арганізацыю: камітэт па ахове здароўя Мінгарвыканкама, 220006, г. Мінск, вул. Маякоўскага, 22, корп 2

Адказы на электронныя звароты

Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

  • заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова направіць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
  • у электронным звароце ўказаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (паведамленне).

Адказ установы на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаныя ў вышэйстаячую арганізацыю: камітэт па ахове здароўя Мінгарвыканкама, 220006, г. Мінск, вул. Маякоўскага, 22, корп. 2.

Мы на карце

Тэлефоны для грамадзян Беларусі:
+375172206984
+375 (33) 633-62-17

Тэлефоны для замежных грамадзян:
+375 (17) 392-32-53

Ёсць пытанні? Пытайце!